קבלת שבת

השבת, פרשת יתרו, הדלקת נרות בשעה 16:55. תפילת מנחה תחל בשעה 17:10.

לוח זמני קבלת שבת לחודשים הקרובים מופיע באתר הקהילה, וכמו כן – מחולק בכניסה לבית הכנסת

בקהילה

קידוש

השבת אנו מוזמנים לחגוג עם משפחת באשי את בר המצווה של עמרי. מזל טוב לתומר ולמשפחת באשי.

 

מסיבת יום הולדת

בשבת ה– 17 בפברואר נחגוג, יחד עם חברנו סיריל סולק את יום הולדתו ה– 100. אנו מאחלים לו המשך בריאות ואושר.

מסיבת פורים

בואו והצטרפו אלינו למסיבת פורים – תפילה, פעילות לילדים, קריאת המגילה, ומצעד תחפושות!!

ערב פורים, אור לי"ד באדר, ה– 28 בפברואר. קריאת המגילה בשעה 19:00

פרטים נוספים יפורסמו בקרוב

נקיים גם תפילת שחרית, עם קריאת המגילה, בבוקר פורים, י"ד באדר, ה– 1 במרס 2018.

 

חגיגות יובל ה– 40 לתנועה המסורתית

חברי קהילת תורת חיים,

השתתפו בחגיגות ה-40 של התנועה המסורתית – היום !

ב31 לינואר נתכנס כולנו בכפר המכביה לחגוג את שנת ה40 של התנועה המסורתית בישראל.   ביום זה יתקיים יום עיון מהשעה 11:00 בבקר ולקראת ערב נשתתף בסעודה חגיגית בה יוענקו פרסים ליקירי התנועה ויקרי הקהילותבשעה 17:15 הרב ברי יהיה היו"ר של מושב באנגלית שיעסוק ביחסים של ישראל והתפוצות.

חברתינו גב' רות ריטרבנד נבחרה ליקירת קהילת תורת חיים על תרומתה ארוכת השנים למען פיתוחה ושגשוגה של  הקהילה שלנו.

כדי להביע את הערתכם לרות ולסייע לקהילה אנא הרשמו ליום העיון ולארוע החגיגי.

לחצו כאן לקבל תכנית הארוע

יום עיון לנשים

יום העיון לנשים באזור המרכז יתקיים ביום ג’, ה– 20 בפברואר, בקהילת "הוד והדר" בכפר סבא.

 

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

בני מצווה בחודש הקרוב

שבת פרשת משפטים (10 בפברואר)- ירדן רוזנברג

שבת פרשת משפטים בתפילת מנחה (10 בפברואר) – אתי ווצר

שבת פרשת תרומה (17 בפברואר) – איתמר פרידן

שיעורים

השיעור השבועי של הרב ברי בימי רביעי, בשעה 19:00

 

אזכרות

אמו של שלמה ויצמן

אחותו של עמוס פלד

 

מספר מלים מרב ברי

דבר תורה קצרצר לפרשת יתרו

כתוב בפרשתנו, (שמות יט ב) וַיִּסְעוּ מֵרְפִידִים וַיָּבֹאוּ מִדְבַּר סִינַי וַיַּחֲנוּ בַּמִּדְבָּר, וַיִּחַן שָׁם יִשְׂרָאֵל נֶגֶד הָהָר.

פרופ' נחמה ליבוביץ העירה על אי ההתאמה הדקדוקית בפסוק. כתוב "ויסעו, ויבואו, ויחנו" בלשון רבים ולעומתן כתוב "ויחן שם ישראל"- בלשון יחיד.

רש"י על פי המדרש במכילתא הסביר , שנאמר כאן "ויחן" בלשון יחיד, בשונה משאר המקומות, שבהם נאמר "ויחנו" בלשון רבים, משום שהחניה הזו היתה "כאיש אחד בלב אחד אבל שאר כל החניות בתרעומות ובמחלוקת",.

יוצא איפוא, שמעמד הר סיני היה אירוע שאיחד את העם.

בניגוד לתקופת מסע העם במדבר שאופיין לעתים על ידי תסכול, מירמור ורוגז, כשמחנה ישראל עמדו למרגלות הר סיני ערב מתן תורה המחיצות בין השבטים ירדו ובני ישראל היו מאוחדים.

מי ייתן והעם היהודי יבין שחוסר אחידות לא מונעת אחדות. למרות השוני בינינו, אנחנו צריכים תמיד לשאוף להתאחד כמו "אדם אחד עם לב אחד".

שיר השבוע בהשראת פרשת יתרו והמדרש

 

מתן תורה

מיליםלוין קיפניס
לחןמסורתי עממי
כתיבהתרע"ט

ביצועגילי שחם

אָז כָּל רוּחַ לֹא רִחֵפָה,
צִפּוֹר שָׁמַיִם לֹא צִפְצֵפָה;

פָּרָה בָּאָחוּ לֹא גָּעָתָה,
כִּבְשָׂה בָעֵדֶר לֹא פָּעָתָה;

שׁוֹשָׁן וָפֶרַח לֹא פָּרָחוּ,
וּמֵי הַיָּם שָׁקְטוּ וְנָחוּ;

מַלְאֲכֵי מָרוֹם לֹא שָׁרוּ,
קָדוֹשׁ! קָדוֹשׁ! הֵם לֹא אָמָרוּ;

כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ שָׁתַק לוֹ,
וְקוֹל שׁוֹפָר הָלַךְ חָזַק לוֹ;

אָז נָתַן אֵל אֶת הַתּוֹרָה,
זוֹ הַקְּדוֹשָׁה, זוֹ הַטְּהוֹרָה!

גרסת מחרוזת 1970 לבתים גד

עָבִים בַּשַּׁחַק לֹא עָבָרוּ,
וּמַלְאָכִים שִׁיר לֹא אָמָרוּ;

חַיוֹת בַּיַּעַר לֹא צָוָחוּ,
גַלֵי הַיָּם שָׁקְטוּ וְנָחוּ;